مهدیمهدی، تا این لحظه: 11 سال و 29 روز سن داره

بامزی

مرداد 94- ماجرای از پوشک گرفتن

1394/7/19 9:52
نویسنده : مامانی
82 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

مامانی قصد داره مهدی رو از پوشک بگیره. از پوشک گرفتن بچه ها سه مرحله داره مرحله اول توی هجده ماهگی عموما همه بچه ها وقتی کارشون رو انجام دادن میگن که خیلی از خانوما فکر می کنن موقع گرفتن بچه از پوشکه در حالی که بچه بعد از انجام دادن کارش خبر میده و مادرها نباید عجله کنن چون اگر با ذوق اینکه حالا بچشون میفهمه و از پوشک بگیرنش فرش ها نجس می شن چون بچه توی مرحله ایه که بعد از انجام دادن کارش خبرمیکنه و براثر دعواها و کتک های مادر به فرزند باعث مشکلات دیگه ای برای بچه می شه.

مرحله دوم زمانیه که بچه ها دارن کارشون رو انجام میدن و در حین آن میگن حدودا از 2 سالگی شروع می شه تا دو ماه یا سه ماه بعد و یا شاید بیشتر و یا شاید کمتر بستگی به خود کودک داره. بچه ها هم توی این مدت باز در حین انجام دادن می گن و گرفتن پوشک زودهنگام باعث مشکلات زیادتری میشه.

مرحله سوم زمانیه که بچه میخواد انجام بده قبلش خبر می ده که زمان بسیار خوبیه برای از پوشک گرفتن کودک

مامانها از زمانی که بچه ها این مراحل را شروع می کنن باید به کودکانشون آموزش بدن یاد بدن مرحله سوم وقتی کودک رسید یهو پوشک رو نگیرن پوشک رو در بیارن بچه  رو دستشویی ببرن و کم کم پوشک رو از بچه جداکنن. معمولا برای کودک لگن خریده میشه تا بچه روی لگن کارش رو انجام بده. خوبیه لگن اینه که بچه ها موقعی انجام دادن زانوهاشون خسته نمیشه و میشینن. اما معایب این لگن ها عادت کودک به آنهاست یعنی دوباره یه مدت که گذشت باید به بچه ها آموزش داد که مثل بزرگسال ها از توالت استفاده کنن. و دوباره مادر باید زمان بزاره

اما بعضی ها می گن زمانی که بچه دیگه میخواد خودش بره دستشویی و پوشک نشه پوشک رو از خودش جدا می کنه و در میاره. وقتی پوشک رو در بیاره دیگه نشانه دستشویی رفتن کودکه. ولی من نظرم اینه که مامانها آموزش بدن دیگه اون بستگی به خود کودک داره. بگذریم.

مدتهاست روی مهدی برای پوشک گرفتن کارمیکنم اما عجله ای برای گرفتن پوشک ندارم بهش یاد میدم تا به موقع لازم که حس کردم از پوشک بگیرمش و فکر می کنم این درست باشه نمی دونم شاید روش من هم غلظ باشه. ولی این راه رو انتخاب کردم. خیلی سخته.

اوایل صبحها که از خواب پا میشد میبردمش دستشویی چون می دونستم مثانه ش پره بله روزی یکبار. البته بماند که داخل دستشویی به خاطر تعویض پوشکها پاهاش رو می شستم اما برای آموزش همون روزی یکبار...

اما حالا دیگه پسرم قبلا از اینکه کارشو انجام بده می گه میبرمش دستشویی تا کارشو انجام بده اما اونقدر بازی می کنه و مشغول می شه که دیگه کارشو انجام نمی ده و خسته میشه میگه بریم میارم پوشک میگیرم توی پوشک کارشو می کنه ولی همچنان بهش آموزش میدم. امیدوارم بتونم دیگه حداقل چند هفته دیگه از پوشک کاملا بگیرمش... چون دیگه کم کم هم آشنا شده و هم خبر میده حس می کنم وقتشه.

ولی این آموزشا رو انجام میدم تا از مسافرت بریم و بیایم بعد چون توی راه ممکنه نتونه خودش رو کنترل کنه و ما حتی نتونیم جایی وایسیم. ان شاء الله از مسافرت برگشتم از پوشک میگیرمش

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بامزی می باشد